FANDOM

WIKHT.JPG

בבקשה עזרו לנו לשפר ערך זה

מידע נוסף בנוגע לשיפור ערכים ניתן למצוא כאן.

במידה והערך תוקן, אתם יכולים להסיר הודעה זו
על ידי הסרת התגית "{{שיפור}}"

מחליפים.jpg

חילוף היא פעולה שבה יוצא שחקן ובמקומו נכנס מהספסל שחקן חדש, פעולה זו יכולה לקרות בשני מקרים:

  • כאשר שחקן נפצע ואז מתבצע חילוף אוטומטי עם פציעת השחקן . השחקן שיכנס יכנס ע"פ השחקן המחליף שהצבת בהרכב לאותה העמדה. במידה ולא הוצב שחקן מחליף הקבוצה תמשיך לשחק עם שחקן חסר.
  • כאשר הקבוצה שלך תגיע לכל התנאים שביקשת בשביל ליצור חילוף מותנה מראש, ירד השחקן שביקשת מהמגרש ובמקומו יעלה לשחק השחקן שביקשת בעמדה שביקשת (שים לב שלא יבצר עומס שחקנים באותה עמדה ותפסיד אימון). ראה הרחבה למטה.

השחקן היוצא מקבל אימון לפי דקות אם הוא מסוגל לכך (לא סובל מפציעה חמורה מ+1)

חילופים מותנים מראשעריכה

חילוף1.jpg

בהתחלה מערכת החילופים המותנים מראש עבדה רק באקדמיית הנוער כדי שהמאמנים יתאקלמו וילמדו איך להישתמש בה. החל מ-29.01.2009 נכנסה מערכת החילופים גם לקבוצה הבוגרת במשחקים רשמים ומשחקי ידידות.

מערכת החילופים החדשה מאפשרת להגדיר חילופים מותנים מראש במקרים מסוימים שאותם ניתן לקבוע,התנאים שאותם אפשר לבקש :

  • תנאי הזמן (דקות) - בכל זמן/5 / 10 /15 /20 / 25/ 30/ 35/ 40/ מחצית / 50/ 55/ 60/ 65/ 70/ 75/ 80/ 85 / לפני הארכה/ 95/ 100/ 105/ 110/ 115.
  • תנאי התוצאה - בכל תוצאה / במצב של תיקו/ במצב של יתרון/ במצב של פיגור/ במקרה של יתרון של יותר משער אחד/ במקרה של פיגור ביותר משער אחד/ לא בפיגור/ לא מוביל/ מוביל ביותר משני שערים/ מפגר ביותר משני שערים.
  • תנאי הכרטיסים - התעלם מכרטיסים אדומים/ כרטיס אדום ל- שחקן שלי/ שחקן של היריב/ בלם שלי/ קשר שלי/ חלוץ שלי/ מגן שלי/ שחקן כנף שלי/ בלם של היריב/ קשר של היריב/ חלוץ של היריב/ מגן של היריב/ שחקן כנף של היריב.

-חובה לפחות התנאיה אחת, ניתן להצליב התנאיות.

  • קביעת ההוראות לשחקן הנכנס -השחקן הנכנס יכול לשנות את היתנהגותו במשחק בעת כניסתו למשחק באחת מבין ההוראות הבאות :

אותה ההוראה/ רגיל/ התקפי/ הגנתי/ לכיוון האמצע/ לכיוון האגף/ חלוץ נוסף/ קשר נוסף/ בלם נוסף. (שימו לב שאתם לא יוצרים עומס של יותר מ-3 שחקנים בעמדה שיגרום לאובדן אימון)

דוגמאות :

1. יוצא : קשר , נכנס : קשר , תנאי זמן : מחצית , (ללא תנאים אחרים) , הוראה : אותה ההוראה . נימוק לחילוף זה : לקשר היוצא יש רמת כושר גופני נמוכה שתגרום לפגיעת הקישור במחצית השנייה, לכן משתלם להכניס קשר חדש שישמור על רמת קישור גבוהה יותר.

2. יוצא : חלוץ , נכנס : בלם , תנאי זמן : דקה 60 , תנאי תוצאה : מוביל ביותר משני שערים , הוראה : בלם נוסף. נימוק לחילוף זה : הקבוצה שלי ביתרון של יותר מ-2 שערים ואני חושב שתוך 30 דקות הוא יוכל להשוות או אפילו לנצח, אז אני יעשה חילוף הגנתי של בלם על חשבון חלוץ שיעלה לי את ההגנה ויגרום לכך שהסיכוי שאספוג יהיה נמוך יותר.

שינוי התנהגות עריכה

חילוף2.jpg

מערכת שינוי ההתנהגות עובד בצורה כמעט זהה למערכת החילופים:

  • שלושה תנאים בשביל ליצור שינוי התנהגות : תנאי הזמן, תנאי התוצאה ותנאי הכרטיסים. (חובה להציב לפחות תנאי אחד וניתן להצליב את כולם ביחד)
  • שינויי ההוראה כחובה : רגיל/ התקפי/ הגנתי/ לכיוון האמצע/ לכיוון האגף/ חלוץ נוסף/ קשר נוסף/ בלם נוסף.

דוגמאות :

1. משנה ההתנהגות : בלם התקפי, תנאי : אדום לקשר שלי, הוראה : קשר נוסף. נימוק לשינוי התנהגות זה : הבלם ההתקפי המולטי סקיל בעל הגנה ברמה עולמי ועשיית משחק ברמה מבריק יעבור לשחק בקשר נוסף על חשבון הקשר שיצא באדום, ככה יכולת הקישור שלי לא תפגע.

2. משנה ההתנהגות : מגן התקפי , תנאי הזמן : מחצית , תנאי התוצאה : הקבוצה שלי ביתרון של יותר מ-2 שערים, הוראה : הגנתי. נימוק להוראה : הגעתי ליתרון גבוה ואני מפחד שהיריב יצליח בכל זאת לצמצם ולהשוות ולכן אני נותן הוראה למגן שלי לשחק הגנתי ולהוסיף להגנה, כך שליריב יהיה פחות סיכויי להבקיע לי שער. 333

נקודות חשובות במערכת החילופים המותנים עריכה

  • באפשרותך להוסיף עד חמש הוראות שונות לשחקנים (חילופים ושינויי התנהגות). יחד עם זאת, חשוב לזכור, שהשופט לא יאפשר לך לבצע יותר משלושה חילופים במשחק.
  • היזהרו - מנוע המשחק בנוי על המערך 4-4-2 בלבד, ולכן קשר נוסף לדוגמא יכול להיות בלם שהוצב כ"קשר נוסף", אך אם תשנה את ההוראה של השחקן להתקפי הוא יהפוך לבלם התקפי ולא לקשר התקפי, לכן יש להיזהר בשינוי הוראות אישיות - ולהיזהר במיוחד ממערך לא חוקי שגורם לביטול האימון.
  • עוד דבר שעליו כתבו ההאטים, הוא שבמידה ובתחילת המשחק לא שיחקת עם קיצוניים, הדרך היחידה להוסיף קיצוני/מגן היא לגרום לשחקן שעבר הצבה מחדש (ושעמדתו המקורית היא קיצוני/מגן) לשחק רגיל, התקפי, הגנתי או לכיוון המרכז.
  • את החילוף או שינוי ההתנהגות קובעים מראש בעת קביעת ההרכב והן ניתנות לשינוי עד 15 דקות לפני המשחק.
  • השחקן הנכנס חייב לשבת על הספסל כדי שתוכל להכניס אותו לרוטציית החילופים.

קישורים חיצונייםעריכה

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית